اخباروگزارشات کارگری - 1817مرداد1393

 

 

اخباروگزارشات کارگری17مرداد1393

-45روز ازمهلت دو ماهۀ کارگران معدن سنگ آهن بافق به دولت سپری شد - از پیگیری مطالبات کارگران معدن سنگ آهن بافق خبری نیست!

- خلاصه ای از تجارب و مکانیسم اعتصاب کارگری

- تجمع اعتراضی رانندگان معدن چادر ملو

- معلم‌آزاد بودن: آزادی از استخدام، بیمه و دریافت حداقل حقوق

- کارگروه ویژه الحاق به سازمان تجارت جهانی تشکیل شد

- مصدومیت شدید 2کارگر درآتش‌سوزی گسترده کهریزک

- اعتصاب غذای کارگران در بنگلادش

45روز ازمهلت دو ماهۀ کارگران معدن سنگ آهن بافق به دولت سپری شد - از پیگیری مطالبات کارگران معدن سنگ آهن بافق خبری نیست!

رفت وآمدها،نشست ها وتصمیمات پشت پرده مسئولان طرازاول کشوری واستانی جریان دارد

به گزارش 17مرداد ماین نیوز، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در جلسه هم اندیشی روحانیون شهرستان که در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد حضور یافت و به تشریح عملکرد و مسائل مرتبط با خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی پرداخت .

محمدجواد عسکری که با اسناد و مکاتبات مرتبط با این موضوع در جلسه شرکت کرده بود در جواب یکی از حاضران که خواستار توضیحاتی در مورد مسائل خصوصی سازی و اعتصاب گذشته در شرکت سنگ آهن شد گفت: بحث واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی مربوط به امروز و دیروز نبوده و سال 1378 طبق قانون واگذار شده است که به دنبال آن در سال 79 با اعتراضاتی همراه شد که به دلیل عدم مدیریت درست از بحث واگذاری خارج و به موضوع استخدام رسمی جمعی از کارکنان شرکت تبدیل شد و حتی به شهر نیز کشانده شد و این اتفاق همزمان بود با واگذاری 33 درصد از معدن گل گهر به صندوق فولاد که چنین عکس‌العملی درآنجا دیده نشد و به نحو شایسته مدیریت شد.

وی گفت: در سال 82 و در زمان مسولیت آقایان هراتی نیک و موذن زاده ، شرکت سنگ آهن مرکزی از شرکت فولاد به شرکت ایمیدرو واگذار شد و این آخر کار نبود چرا که در سال 88 و در دولت دهم 4 درصد از سهام شرکت سنگ آهن به اوقاف قم واگذار و در سال 89 تعداد 11 درصد به صندوق بازنشستگی کشور و 13 درصد به صندوق لشکری واگذار شد و این بدان معنی بود که عملا تمامی سهام شرکت به جز سهام کارکنان آن تا پایان سال 89 واگذار شده بود و این به گونه ای بود که هیچ‌یک از مدیران عامل وقت در این واگذاری‌ها هیچگونه نقشی نداشتند چرا که شرکت متعلق به ایمیدرو بود

عسکری توضیح داد: تا قبل از سال 91 ارزش شرکت سنگ آهن مرکزی 1200 میلیارد قیمت گذاری شده بود و در سالهای 91 و 92 به مبلغ 5700 میلیارد ارزشیابی شد که این شرکت از وزارت صنعت به وزارت رفاه واگذار و از آنجایی که در واگذاری معادن بزرگی چون سنگ آهن باید 5 درصد از سهام در اقساط 10 ساله به کارکنان این شرکت واگذار شود و ما پیگیر این مساله شدیم که متاسفانه با جوسازی که در شهر صورت گرفت به خصوصی سازی و واگذاری شرکت توسط شخص بنده تعبیر و در اذهان عمومی جای گرفت، در حالی که اگر از سال 89 این اقدام شروع شده بود تا کنون کارکنان بیش از سه سال از اقساط سهام خود را پرداخت کرده بودند و تا پنج سال آینده می‌توانستند سهام خود را حتی خرید و و فروش کنند نه اینکه هنوز تازه امسال بخواهند اقساط خود را شروع کنند.

وی با استناد به مکاتباتی که به همراه داشت گفت: خرداد91 پروانه‌های شرکت را به تهران ارسال و در 25 مرداد 91 پروانه شرکت به نام ایمیدرو ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن به بحث انفال اشاره کرد و گفت این موضوع در صورتی عینیت پیدا می‌کرد که ما معدن بزرگ باشیم نه اینکه در حال حاضر تنها 25 میلیون تن خوراک داریم و عمر معدن رو به پایان است حتی در سال 92 به ما گفته‌اند که حق اجرای هیچگونه طرح توسعه‌ای را نداریم که با تدابیری که اندیشیده شد در همان سال مجوز سرمایه‌گذاری بیش از 5 هزار میلیارد را گرفتیم و حتی قراردادهای آن‌را نیز به امضا رساندیم و به گونه‌ای مقامات را در عمل انجام شده گذاردیم و اگر مجموع سرمایه‌گذاری شرکت را از سال 50 تاکنون به قیمت روز محاسبه کنیم 1200 میلیارد بوده واین در حالیست که در دو سال گذشته بیش از 158 میلیارد قرارداد بسته‌ایم.

خلاصه ای از تجارب و مکانیسم اعتصاب کارگری

شاپور احسانی راد

کارگران در ایران اعتصاب خود را درحد یک شورش یا انقلاب کارگری تعریف می کنند. آیا آنها اغراق می کنند؟  آیا براستی این واقعه تا حد یک انقلاب در موقعیت کار و زندگی کارگران تاثیر گذار است؟ آیا این واقعه برای کارگرانی که بعد از سالها رنج شبانه روزی، مسخ کار می شوند و معیشت، زندگی و آینده شان، احساس و عشق و آزادی شان را کارفرما به گرو می گیرد تاثیر گذار نیست؟ من تاثیر این واقعه را زمانی که نماینده کارگران اعتصابی کارخانه پروفیل ساوه بودم از نزدیک دیدم.

لینک متن کامل: http://www.etehadeh.com/?page=news&nid=3883

تجمع اعتراضی رانندگان معدن چادر ملو

ساعت 10 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه تعداد 40 نفر از رانندگان معدن چادر ملو با تجمع در این معدن اعتراض خود را در خصوص نرخ کرایه ها و دستمزد خود اعلام کردند.

به گزارش 17مرداد یزد رسا، ساعت 10 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه گذشته بیش از 40 نفر از رانندگان معدن چادرملو با تجمع در این معدن اعتراض خود را در خصوص نرخ کرایه ها و دستمزد خود اعلام کردند.

معلم‌آزاد بودن: آزادی از استخدام، بیمه و دریافت حداقل حقوق

پس از انتشار خبری با عنوان «بکارگیری معلمان بدون بیمه و مزد قانونی در مناطق محروم» به نقل از دبیر کل کانون صنفی معلمان، که در آن ادعا شده بود آموزش و پرورش در مدارس مناطق محروم و دور افتاده از افرادی برای تکمیل کادر آموزشی استفاده می‌کند که حداقل‌ معیارهای قانونی مربوط به مزد و بیمه در استخدام‌شان لحاظ نشده است، یکی از این معلمان به تشریح شرایط شغلی خود و همکارانش پرداخت.

به گزارش17مردادایلنا،این آموزگار که تحت عنوان شغلی «معلم آزاد» در مدارس ابتدایی منطقه لواسان تهران مشغول به کار است گفت: امثال من در لیست رسمی کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش ثبت نمی‌شویم.

وی در تشریح شرایط استخدامی خود و سایر معلمان آزاد می‌گوید: در میان این گروه از فرهنگیان از افراد جوان تحصیل کرده جویای کار تا بازنشستگان آموزش و پرورش حضور دارند.

این معلم افزود: بیشتر ما از طریق دهیاری و یا شورای روستا به مدیران مدارس معرفی می‌شویم اما در ‌‌نهایت حقوق ماهیانه خود که در بهترین حالت مبلغی معادل ۳۰۰ هزار تومان است را از‌‌ مسئولان دهیاری دریافت می‌کنیم.

وی در تشریح نحوه پرداخت آنچه که در پایان هر ماه تحت عنوان مزد به آن‌ها تعلق می‌گیرد گفت: بطور معمول پرداخت این مبالغ از طریق صدور یک فقره چک بانکی در وجه یکی از معلمان آزاد انجام می‌شود و فرد دریافت کننده پس از نقد کردن چک مبالغ آن را میان سایر معلمان تقسیم می‌کند.

این کارگر بخش فرهنگ می‌گوید: در این حرفه خبری از بیمه نیست چرا که نامی از ما در میان کارکنان وزارت آموزش و پرورش ثبت نشده است اما شرایط اقتصادی ما را واداشته است تا به امید انکه روزی در آموزش و پرورش استخدام شویم به این کار ادامه دهیم.

کارگروه ویژه الحاق به سازمان تجارت جهانی تشکیل شد

رئیس سازمان توسعه تجارت از تشکیل کارگروه‌های ویژه برای الحاق به این سازمان تجارت جهانی خبر داد و گفت: به محض رفع شدن موانع سیاسی، فرایند الحاق از سر گرفته می‌شود.

به گزارش 17مرداد فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت، «ولی‌الله افخمی‌راد» در این نشست که نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه، نفت، نیرو، راه و شهرسازی، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی ایران، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، سازمان حفاظت محیط زیست و برخی دیگر از سازمان‌های مرتبط حضور داشتند، تشکیل کارگروه‌های ویژه برای بحث و بررسی و افزایش آمادگی در سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با سازمان تجارت جهانی را ضرورتی انکارنشدنی دانست و گفت: در این مسیر باید گفته‌ها را به عمل تبدیل کنیم و ضروری است که هر سازمان و نهادی در حیطه وظایف مشخص شده خود حرکت کند تا با کسب آمادگی‌های لازم، فرایند الحاق تسریع شود.

وی در این جلسه که در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، از عزم دولت یازدهم در ساماندهی فرآیند الحاق به سازمان تجارت جهانی سخن گفت و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با اتخاذ رویکرد نتیجه‌گرا اهداف عملیاتی قابل حصولی را برای عضویت در سازمان تجارت جهانی در دستور کار قرار داده است.

مصدومیت شدید 2کارگر درآتش‌سوزی گسترده کهریزک

آتش‌سوزی گسترده‌ای در زمینی به وسعت هزار متر با کمک آتش‌نشانان شهر تهران مهار شد ولی متأسفانه 2 نفر از کارگران به شدت مجروح شدند.

به گزارش 17مرداد فارس، در ساعت 10 و 28 دقیقه امروز آتش نشانی تهران برای آتش‌سوزی گسترده‌‌ای که در کهریزک اتفاق افتاده بود درخواست کمک کردند.

از سازمان آتش نشانی شهر تهران یک ایستگاه به همراه خودروی فوماتیک در احمدآباد کهریزک مستقر شد و آتش‌نشانان وارد عملیات اتفای حریق یک ملک هزار متری که در آن سوله ۳۰۰متری مملو از مقدار زیادی فوم، اسفنج و مواد آتش‌زا وجود داشت شدند.

این سوله 300 متری کاملاً شعله‌ور بود و در کنار آن مقدار زیادی مواد پلی‌اتیلن وجود داشت. آتش در حال سرایت به این مواد بود که آتش‌نشانان تهرانی با ورود به عملیات و کمک به سایر آتش‌نشانان توانستند این آتش را مهار کنند.

در این حادثه سه دستگاه خودروی پراید کاملاً شعله‌ور بود و دو کارگر نیز دچار سوختگی شده بودند.

اعتصاب غذای کارگران در بنگلادش

بیش از 1600کارگر صنایع پوشاک بنگلادش از 28 جولای در داکا در اعتصاب غذا به سر می‌برند. خواسته آنان دستمزد سه ماه قبل، اضافه کار و پاداش است. پلیس گفته که حقوق این کارگران پس از دستگیری دلوار حسین، رئیس این کارخانه‌ها و صاحب گروه طوبی پرداخت نشده است. دلوار حسین متهم به قتل 112 کارگر کارخانه تولید پوشاک است که در آتش‌سوزی کارخانه تازرین فشن، جان باختند. هر چند که وی پس از مدت کوتاهی به قید وثیقه از زندان آزاد شده است.

این کارگران که لباس های فیفا را می‌دوزند، اعلام کرده‌اند که اگر دستمزد معوقه‌  آنان تا 7 اوت پرداخت نشود از سایر کارگران خواهند خواست که دست به  اعتصاب عمومی بزنند.

کارگران در یکی از این کارخانه ها دست به اعتصاب غذا زده‌ و تا به امروز نزدیک به 100 کارگر اعتصابی دچار مشکلات جسمی شده  و  در حدود 20 نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

صبح 6اوت، هنگامی که کارگران بیدار شدند  درها به روی آنها قفل شده بود و تنها پس از 6 ساعت توسط پلیس درها باز شد. پلیس پس از ورود به ساختمان به کارگران حمله کرده و دست کم 20نفر در این حمله مجروح و به ایستگاه پلیس برده شدند. همه آنها به جز یک نفر بعدا آزاد شدند. پلیس امکان کمک‌رسانی از جمله رساندن نمک به اعتصابیون را محدود کرده است.

اتحادیه های کارگری از جمله اتحادیه کارگران پتروشیمی از این کارگران حمایت کرده و خواسته‌اند تا قبل از روبرو شدن با یک فاجعه انسانی به خواسته‌ این کارگران رسیدگی شود.

http://www.industriall-union.org/hunger-strikers-call-for-nationwide-strike

منبع:وبلاگ کانون مدافعان حقوق کارگر

هفدهم مرداد ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

اخباروگزارشات کارگری18مرداد1393

- تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس مقابل وزارت کارو مجلس

- اعتصاب وتجمع کارگران نیشکرهفت تپه در اعتراض به عدم دریافت حقوق

- تجمع کارگران بازنشسته نساجی مازندران مقابل فرمانداری قائمشهرب ه دلیل عدم دریافت معوقات سنوات گذشته

- تشکیل کمیته پیگیری مطالبات درپی تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته و شاغل نساجی کاشان

- بلاتکلیفی کارگران کاغذ سازی کارون ۸ ماه پس از خصوصی سازی

-500کارگر کارخانه پلی اکریل اصفهان درآستانه اخراج بدلیل افزایش بهای خوارک پتروشیمی توسط دولت

- تعطیلی195کارخانه در شهرک‌های صنعتی گیلان؟!

- فساد مالی در تامین اجتماعی تکرارپذیر است

- قلب کارگران زیر تیغ جراحی قانونی که اجرا نشد!

- بی‌توجهی پیمانکاران به ارائه خدمات پزشکی - درمانی کارگران منطقه ویژه عسلویه

- عدم رسیدگی به دلایل وقوع حوادث کار عامل تکرار فجایع کارگری

- پرونده مرگ کارگران در آتش سوزی جمهوری پس از 7ماه در مراحل مقدماتی است

- کشته و زخمی شدن3کارگر بر اثر ریزش آوار در گنبدکاووس

- کشته وزخمی شدن 4کارگردر معدن ذغال‌سنگ کیاسر

تجمع اعتراضی کارگران فولاد زاگرس مقابل وزارت کارو مجلس

*اتحادیه آزاد کارگران ایران : صبح امروز 18 مرداد 93 حدود 100 نفر از کارگران فولاد زاگرس بار دیگردر محل وزارت کار تجمع اعتراضی برپا نمودند

طبق اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران صبح امروز کارگران پس از صدور رای هیئت حل اختلاف اداره کار قروه جهت 35 نفر از همکارانشان مبنی بر تایید انحلال شرکت فولاد زاگرس و معرفی آنان به بیمه بیکاری به تهران آمدند و خواستار پاسخگویی مسئولین وزارت کار شدند

اما مسولین وزارت کار با بی تفاوتی از انحلال یک شرکت و بیخانمان شدن 260 خانوار کارگری ,هیچ پاسخی به کارگران نداد و پیشنهاد ادامه رسیدگی به این شکایت را در دیوان عدالت اداری طرح نمود.

اما کارگران با این بیتوجهی ناامید نشدند و برای ادامه اعتراضشان به مجلس شورای اسلامی مراجعه نمودند

ولی با توجه به تعطیل بودن مجلس , کارگران  نامه ایی به هیئت ریسه مجلس نوشتند و خواستار رسیدگی به موضوع انحلال و اشتغالشان شدند

این تجمع تا ساعت 12.30 ادامه داشت و کارگران در مجمع عمومی خود تصمیم گرفت که فردا صبح به تجمع خود در مقابل مجلس ادامه دهند

بعد ازاعلام غیرقانونی انحلال کارخانه فولاد زاگرس در تاریخ 26 اسفند ماه 92، کارگران به قصد بازگشت به کار، شکایت نامه‌ای را در اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان قروه تنظیم کردند، اما اخیرا این اداره با اعلام حکم قطعی برای ۳۵ نفر از کارگران بجای صدور حکم بازگشت بکار، حکم دریافت مقرری بیمه بیکاری صادر کرده است که به معنی تایید بیکاری کارگران است

از نظر کارگران انحلال این واحد تولیدی «صوری» است و این شهرستان هیچ واحد تولیدی و یا صنعتی دیگری ندارد و این کارگران بعد از بیکاری برای تامین معاش خانواده‌شان دچار مشکلهای فراوانی خواهند شد.

قابل ذکر است که این کارگران از 18 تیر 92 با پیگیریهای مصرانه ی خود توانستند جلوی اخراجشان را بگیرند وتمامی حق و حقوشان را تا پایان 92 دریافت نمایند ولی کارفرما بعد از کشمشهای یک ساله با کارگران وارد دسیسه ی دیگری شد و از موضوع انحلال استفاده نمود تا بار دیگر بتواند کارگران را اخراج نماید

متاسفانه اداره کار قروه با توجه به اینکه در سال 92 رای به برگشت به کار این کارگران داده بود و موضوع ورشکستگی را که از طرف کارفرما طرح شده بود باطل دانسته و شرکت  فولاد زاگرس را قادر به ادامه فعالیت تولیدی دانسته بود , در رای های امسال خود ,انحلال و ورشکستگی شرکت فولاد  زاگرس را مورد تایید قرار داده است که این موضوع کاملا خلاف قانون است

اتحادیه آزاد کارگران ایران

18 مرداد 93

*کارگر فلزکار گزارش می دهد:

50  نفر از کارگران بیکار شده کارخانه فولاد زاگرس امروز به تهران آمدند. آنها امروزصبح به وزارت کار رفتند که متاسفانه وزارت کار آنها را به دلیل اینکه رابطه کاریشان به عنوان کارگران شاغل با کارخانه مربوطه قطع گردیده است نپذیرفت. کارگران ساعت 10 به سمت مجلس رفته ولی به دلیل اینکه امروز روز تعطیلی مجلس بوده  نتوانستند با نماینده مجلس قروه دیداری داشته باشند. کارگران بیکار شده می گویند چه کسی مسوول شاغل کردن ماست؟ 250 کارگر بیکار شده آن هم در منطقه محروم قروه خرج زندگی خود را چگونه تامین کنند؟ آیا باید خانواده های ما از گرسنگی بمیرند؟

50کارگر بیکار شده فولاد زاگرس قروه هم اکنون بر روی چمن های پارک مقابل مجلس نشسته اند تا فردا که مجلس باز شود و شاید پاسخگویی را برای مشکل بیکاریشان پیدا کنند.

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک

1393/05/18

*ایلنا-18مرداد:صبح امروز حدود ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت ذوب آهن فولاد زاگرس در کردستان بار دیگر با سفر به تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی که اینک در تعطیلات تابستانی به سر می برد تجمع کردند.

کارگران فولاد زاگرس در اعتراض به معرفی 35 نفر از همکارانشان برای دریافت بیمه بیکاری و نگرانی از تعمیم این حکم به سایر کارگران ابتدا در مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کرده بودند که پس از بی نتیجه ماندن این تجمع، به بهارستان رفتند و در مقابل ساختمان خالی مجلس تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز کارگران کارخانه فولاد زاگرس در تشریح جزئیات تجمع امروز همکارانش گفت: بعد از انحلال کارخانه فولاد زاگرس در تاریخ 26 اسفند ماه، کارگران به قصد بازگشت به کار، به صورت انفرادی شکایت نامه‌ای را در اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان قروه تنظیم کردند، اما اخیرا این اداره با اعلام حکم قطعی برای ۳۵ نفر از کارگران بجای صدور حکم بازگشت بکار، حکم دریافت مقرری بیمه بیکاری صادر کرده است که به معنی تایید بیکاری کارگران است.

او با بیان اینکه این موضوع باعث نگرانی کارگران شده است افزود: با بی‌توجه‌ای مسئولان استانی، با امیدی که کارگران به حمایت مسئولان وزارت کار داشتند از شهرستان قروه به تهران سفر کردیم تا مسئولان به خواسته‌های‌ ما اعتنا کنند، اما پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکردیم و به ما گفته شد مشکلمان را از طریق دیوان عدالت اداری پی گیری کنیم.

این کارگر حاضر در تجمع گفت: بعد از بی‌پاسخ ماندن مطالباتمان از سوی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی، کارگران به صورت خود جوش به سمت ساختمان مجلس در میدان بهارستان رفتند.

به گفته وی، تجمع کارگران فولاد زاگرس در مقابل مجلس در حالی امروزبی نتیجه باقی مانده است که به معترضین گفته شده است نمایندگان مجلس در تعطیلات تابستانی هستند و فردا در مجلس حضور می یابند.

این کارگر همچنین درخصوص وضعیت کارگران بیکار شده شرکت فولاد زاگرس گفت: از یک ماه قبل ازنوروز ۹۳ کارگران این واحد تولیدی بیکار بودند و طبعا اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند.

او با بیان اینکه اقامت کارگران در تهران با شرایطی که هیچ گونه حقوقی نمی‌گیرند بسیار سخت است افزود: با این حال کارگران فولاد زاگرس ناچارند همه مشکلات را برای رسیدگی عادلانه به شکایت تامین معاش خانواده‌هایشان به جان بخرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یاد آوری اینکه پذیرش بیمه بیکاری برای کارگرانی که مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند بسیار سخت است افزود: از نظر کارگران انحلال این واحد تولیدی «صوری» است و این شهرستان هیچ واحد تولیدی و یا صنعتی دیگری ندارد و این کارگران بعد از بیکاری برای تامین معاش خانواده‌شان مجبور به اشتغال کاذب خواهد شد.

نماینده کارگران در خاتمه تصریح کرد: کارگران کارخانه فولاد زاگرس اصرار دارند تا گرفتن پاسخ قاطعی از مسئولان دولتی و مدیران کارخانه به تجمعات اعتراضی خود در تهران ادامه دهند.

گفتنی است در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۲، سهامداران و هیأت مدیره کارخانه فولاد زاگرس اقدام به درج آگهی انحلال این واحد تولیدی در روزنامه‌های کثیرالانتشار کردند.

*گزارش کارگر فلزکار از فولاد زاگرس قروه:

کارخانه فولاد زاگرس قروه پس از پافشاری کارفرما از اواخر سال ۱۳۹۱ تعطیل و در سال ۱۳۹۲ منحل شد. هر چند به کارگران این کارخانه سالی یک ماه سنوات پرداخت شد ، اما آنچه خواسته کارگران فولاد زاگرس بود به تحقق نپیوست.

۲۵۰ کارگر زاگرس با مراجعه به نماینده مجلس شهرقروه،استاندار و مسولین بارها و بارها از آنان تقاضا کردند که کارخانه بسته نشود ونان ۲۵۰ کارگر و خانواده هایشان به مخاطره نیفتد. اما آنچه شنیده نشد فریاد کارگران فولاد قروه بود. این مرکز صنعتی در کردستان یک افتخار و منبعی برای کارگران شهر به شمار می رفت.

کارگران به درستی می پرسند که آیا دیگر کشور ما به فولاد و کارخانه ذوب فلز احتیاج ندارد؟ چه سیاستی و چه دست هایی برای نابودی صنعت و خانواده های کارگری می کوشند؟

متاسفانه فعالین کارگری این کارخانه بارها و بارها از طرف مامورین دولتی تهدید شدند تا با سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ارتباطشان را قطع کنند . امروز ششماه است که از سال جدید می گذرد و کارگران بیکار شده فولاد زاگرس نانی برای بردن به خانه ندارند. چه کسی جوابگوست؟

" تحریریه پیام سندیکا"

اعتصاب وتجمع کارگران نیشکرهفت تپه در اعتراض به عدم دریافت حقوق

صبح امروزحدود ۵۰۰ نفر از کارگران نیشکر هفت‌تپه برای دومین بار در ماه جاری در اعتراض به عدم دریافت یک ماه و نیم حقوق دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان امور اداری این واحد تولیدی تجمع کردند.

به گزارش18مرداد ایلنا،یکی از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه گفت: تجمع کنندگان که در بخش‌های کشاورزی، مهندسی، تعمیر و نگهداری، مطالعات نیشکر، حسابداری و امور اداری و... کار می‌کنند خواستار دریافت حقوق معوقه ماه‌های خرداد و تیر هستند.

وی با بیان اینکه کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه ۵۰ درصد از حقوق خرداد و حقوق کامل تیر ماه را از کارفرما طلب کارند، افزود: علاوه بر حقوق، کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه به عدم بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل نیز اعتراض دارند.

او در این زمینه گفت: از سال ۸۳ که طرح طبقه بندی مشاغل در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه اجرایی شده است هنوز هیچ بازنگری در افزایش حقوق کارگران انجام نشده است.

به گفته وی، مجتمع کشت و صنعت هفت تپه حدود هزار کارگر دارد که بیش از ۵۰۰ نفر از آنان امروز دست از کار کشیده وفعالیت تولیدی ندارند.

این کارگر همچنین در تشریح سایر مشکلات صنفی کارگران این مجموعه به مسئله پایین آمدن کیفیت محصولات تولیدی در بخش خوراک دام اشاره کرد و گفت: اخیرا یک واحد صنعتی در مشهد که ۵۰ تریلی از «ملاس نیشکر» کشت وصنعت هفت تپه را خریداری کرده بود به دلیل پایین بودن کیفیت، آن را پس فرستاده است. این در حالیست که قرار بود پولی که با فروش این محصول به حساب مجتمع واریز می‌شود خرج پرداخت حقوق کارگران شود.

این کارگر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مشکلات کارگران فصلی نی بر هفت تپه توضیح داد: مشکلات انفصال بیمه‌ای کارگران فصلی مجتمع کشت وصنعت هفت تپه نیز همچنان به قوت خود باقی است و مرتفع نشده است.

این کارگر با بیان اینکه کارگران با مشکلات‌‌ رها شده‌اند، در خاتمه تصریح کرد: مدیران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه به دلیل چند شغله بودن امکان حضور در مجتمع را ندارند.

تجمع کارگران بازنشسته نساجی مازندران مقابل فرمانداری قائمشهرب ه دلیل عدم دریافت معوقات سنوات گذشته

به دلیل مشکلات وعدم دریافت معوقات سنوات گذشته،کارگران بازنشسته نساجی مازندران در مقابل فرمانداری قائمشهر تجمع کردند.

به گزارش 18مردادایلنا،تعدادی از کارگران بازنشسته واحد نساجی مازندران صبح امروز به دلیل مشکلات وعدم دریافت معوقات سنوات گذشته، مقابل درب فرمانداری قائمشهر تجمع کردند.

تشکیل کمیته پیگیری مطالبات درپی تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته و شاغل نساجی کاشان

یکی از نمایندگان کارگران بازنشسته و شاغل نساجی کاشان از گردهمائی ۸۰۰ نفر از کارگران معترض نساجی کاشان مطابق با قرار قبلی در بیت‌العباس کاشان و با حضور نماینده مجلس کاشان خبر داد.

به گزارش18مردادایلنا،وی در همین‌باره گفت: در این گردهمائی که با حضور کارگران و شماری از خانواده‌های کارگران متوفی که چک‌هایی از سال ۱۳۸۰ در دست داشتند، تشکیل شده بود قرار شد تا با تشکیل کمیته ۶ نفره به پی‌گیری و دستیابی مطالبات معوقه کارگران این نساجی سرعت بخشیده شود.

وی در خصوص نحوه عملکرد این کمیته تشریح کرد: کمیته در شکل تعاونی هر ۱۵ تا ۲۰ روز گزارشی از آن‌چه پی‌گیری شده را در مکانی با حضور مقامات انتظامی استان با حضور تمامی کارگران ارائه خواهد داد.

نماینده کارگران شاغل و بازنشسته نساجی کاشان افزود: دستور کار کمیته پیگیری مطالبات کارگران علاوه بر پی‌گیری و وصول مطالبات معوقه شامل روشن ساختن وضعیت زمین‌های مصادره‌ای بابت بدهی‌های کارخانه به تأمین اجتماعی و دنبال کردن آخرین تصمیم شورای تأمین استان مبنی بر اختصاص دادن ۶۰ درصد از درآمد فروش زمین‌ها به تأمین اجتماعی و ۴۰ درصد بابت طلب کارگران از کارخانه خواهد بود.

همچنین اعضای کمیته ۶ نفره پیگیری مطالبات کارگران آقایان سیدرضا هدری، رضا سیدی‌جولا، محسن رمضانی، محمد صدرائیه، مهندی تقی‌زاده، محمود امیری تعیین شد.

بلاتکلیفی کارگران کاغذ سازی کارون ۸ ماه پس از خصوصی سازی

ایلنا طی گزارشی بتاریخ18مرداد، از بلاتکلیفی کارگران کاغذ سازی کارون بعد از واگذاری این واحد به بخش خصوصی،خبر داد.

براساس این گزارش، ۲۳۰ کارگر قراردادی شاغل در این کارخانه که هم اکنون بیکارند در طول یک سال هشت ماه گذشته منتظر از سر گیری مجدد فعالیت کارخانه بوده‌اند. قرار بود بعد از آنکه کارخانه کاغذ سازی کارون شوشتر به بخش خصوصی واگذار شد سریعا این واحد با جذب کارگران سابق خود فعالیت تولیدی را از سر بگیرد که پس از گذشت هشت ماه هنوز کارگران بازنگشته اند.

این گزارش می افزاید، با تعطیلی کارخانه، بخشی زیادی از مطالبات معوقه سنواتی و حقوقی تعدادی از کارگران نیز هنوز پرداخت نشده است.

500کارگر کارخانه پلی اکریل اصفهان درآستانه اخراج بدلیل افزایش بهای خوارک پتروشیمی توسط دولت

ایلنا طی گزارش بتاریخ18مرداد ،از احتمال بروز یک بحران کارگری دیگر درکارخانه پلی اکریل

اصفهان واخراج 500کارگر،خبرداد.

برپایه این گزارش،اقدام ماه گذشته دولت در افزایش بهای فروش خوراک به کارخانه‌های پتروشیمی باعث شده است تا محصولات الیاف پلی استر تولید کارخانه‌های داخل در برابر محصولات مشابه خارجی که از خارج وارد کشور می‌شوند توجیه اقتصادی نداشته باشندو فعالیت واحد تولید الیاف پلی‌استر این واحد صنعتی متوقف شود.

حدود ۵۰۰ کارگر در این بخش از کارخانه پلی اکریل مشغول بکارهستند و چنانچه دولت در خصوص بازنگری در نرخ فروش خوراک پتروشیمی ‌ها و یا تعرفه واردات الیاف پلی استر خارجی اقدامی انجام ندهد احتمال دارد که تمامی ۵۰۰ کارگر شاغل در این بخش اخراج شوند.

تعطیلی195کارخانه در شهرک‌های صنعتی گیلان؟!

خبرکوتاه:به گزارش 18مردادفارس بنقل از رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان، تنها در شهرک‌های صنعتی گیلان به غیر از شهر صنعتی رشت 195 کارخانه تعطیل شده است.

فساد مالی در تامین اجتماعی تکرارپذیر است

یک فعال مستقل کارگری معتقد است تا زمانی که نظارت بر نحوه عملکرد سازمان تامین اجتماعی از جانب صاحبان این صندوق (کارگران) اعمال نشود، تخلفات گزارش شده توسط هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی تکرار پذیر خواهد بود.

به گزارش18مردادایلنا،حسین اکبری با بیان مطالب فوفق گفت: واقعیت این است که خلاء نبود نظارت قانونی بر عملکرد موسساتی که گردش مالی بالایی دارند باعث ایجاد فساد در میان مدیران، کارکنان و سایر افراد مرتبط با آن موسسه می‌شود.

وی افزود: افکار عمومی از ابتدا نسبت به نحوه انتصاب مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته منتقد بودند اما نمی‌توان پذیرفت که تخلفات صورت گرفته ویژگی اختصاصی این افراد بوده است.

این فعال مستقل کارگری با تاکید براینکه مادامی که امکان نظارت قانونی بر عملکرد مدیران سازمان مهم و ثروتمندی همچون تامین اجتماعی وجود نداشته باشد، باید در انتظار وقوع تخلفات دیگری باشیم، گفت: موثر ترین راه برای جلوگیری از تکرار چنین تخلف‌هایی آن است که تشکل‌های مستقل صنفی مربوط به بیمه شدگان این سازمان بتوانند بر عملکرد مالی-اداری سازمان تامین اجتماعی نظارت داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه مطابق ماده 17 قانون ساختار نظام جامع تامین اجتماعی قرار بود دولت به کارگران و کارفرمایانی که با سازمان تامین اجتماعی رابطه بیمه‌شده و بیمه پردازی دارند اجازه نظارت و حتی دخالت در تصمیم گیری‌های مربوط به امور این سازمان را بدهد، گفت: با گذشت نزدیک به 10 سال از طرح و تصویب این موضوع دولت‌ها هنوز از اعطای چنین حقی به جامعه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خودداری می‌کنند.

اکبری ادامه داد: در چنین شرایطی که هیچ نظارتی بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد نمی توان انتظار داشت که تامین اجتماعی از هرگونه فساد اداری و مالی مصون باشد.

وی در عین حال بر این نکته تاکید کرد که تنها تشکل‌های صنفی مستقل کارگری و کارفرمایی غیر دولتی و حتی کارکنان سازمان می توانند از عهده وظیفه نظارت بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی برآیند‌ و نتیجه آنرا به جامعه بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان منتقل کنند.

این فعال مستقل کارگری یادآور شد: اگر سازمان‌های صنفی ناظر بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی به هر صورتی وابسته به دولت باشند، نمی توانند از مسئولان وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی بخواهند که مطابق قانون حق نظارت آنها بر عملکرد مدیران دولتی سازمان تامین اجتماعی را به رسمیت بشناسد.

قلب کارگران زیر تیغ جراحی قانونی که اجرا نشد!

قانون می‌گوید اگر در بیمارستان‌های تامین اجتماعی خدمات لازم به بیمه شده‌ای ارایه نشد، بیمارستان لازم است تا بیمار را به بیمارستان‌های دیگر ارجاع دهد و هزینه آن را بپردازد، حتی درمان فرد در کشورهای خارجی را نیز دنبال کند.

به گزارش18مردادایسنا،رییس کانون کارگران بازنشسته استان اصفهان با بیان این‌که بزرگترین مشکل بازنشستگان در استان و کشور درمان است، گفت: قانون الزام درمان که قرار بود از ابتدای امسال اجرا شود هم‌چنان اجرا نمی‌شود و کارگران زیر فشار هزینه‌های درمانی به ویژه جراحی‌های قلب قرار دارند.

وی اظهار کرد: پزشکان قبلا زیرمیزی می‌گرفتند اما اکنون رومیزی می‌گیرند. شماره حساب می‌دهند و می‌گویند "برو پول را بریز به حساب بریز تا جراحی قلب برایت انجام دهم."

وی با اشاره به قانون بیمه شدگان تامین اجتماعی افزود: قانون می‌گوید اگر در بیمارستان‌های تامین اجتماعی خدمات لازم به بیمه شده‌ای ارایه نشد، بیمارستان لازم است تا بیمار را به بیمارستان‌های دیگر ارجاع دهد و هزینه آن را بپردازد، حتی درمان فرد در کشورهای خارجی را نیز دنبال کند. اما اکنون اگر بیمارستان شریعتی نتواند خدمات لازم را ارایه دهد کارگر بازنشسته مجبور می‌شود برای درمان به بیمارستان‌های دیگر مراجعه و هزینه بسیاری پرداخت کند.

رییس کانون کارگران بازنشسته استان اصفهان ادامه داد: این مشکل را به تمام مقامات کشور گفته‌ایم اما فایده‌ای نداشته و جوابی به ما نداده‌اند. پزشکان قلب بین 8 تا 10 میلیون تومان پول برای یک جراحی می‌گیرند و کسی جلوی آنها را نمی‌گیرد. اصلا برای آنها یک امتیاز شده است که از بیمارشان پول بگیرند!

وی با تاکید بر قانون الزام درمان اضافه کرد: نوربخش مدیر تامین اجتماعی گفت از اول امسال این قانون اجرا می‌شود ولی تاکنون هیچ اتفاقی نیافتاده است. گاهی در جلسات بحث می‌شود و می‌گوییم چرا به کارگران رسیدگی نمی‌کنید؟ من 30 سال دویدم و امروز از کار افتادم و نیاز به خدمات و تسهیلات دارم. در جواب می‌گویند هزینه دارید! من هم جواب می‌دهم اگر هزینه داریم یک کار می‌توانید بکنید و آن این‌که به هر نفر یک آمپول بزنید و او را بکشید تا دیگر هیچ کس هزینه نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در هشت سال گذشته هشت مدیر بر تامین اجتماعی مدیریت کردند. اکنون نیز نوربخش آمده است. بقیه می‌گفتند باید بررسی کنیم و تصمیم بگیریم ولی نوربخش خودش چند سال در هیئت مدیره و معاونت درمان بوده است، پس باید سریع‌تر اقدام کند چون شرایط را می‌داند و می‌شناسد.

بی‌توجهی پیمانکاران به ارائه خدمات پزشکی - درمانی کارگران منطقه ویژه عسلویه

ناصر آغاجری در خصوص امکانات پزشکی موجود در منطقه ویژه عسلویه گفت: تا پیش از تاسیس بیمارستان، تیم پزشکی مستقر در داخل منطقه در اندازه یک بهداری بود.

این فعال کارگری در تشریح امکانات بهداری منطقه ویژه عسلویه گفت: تیم پزشکی شامل، پزشک عمومی (پزشک‌سرباز)، بهیار و امکانات پزشکی درمانگاه نیز در اندازه مداوای بیماران سرپایی بود.

آغاجری با بیان این‌که شرکت‌های پیمانکاری بر مبنای تعداد پروژه‌ها در فازهای متفاوت که در دست دارند، تجهیزات درمانی پزشکی تأمین می‌کنند، گفت: بهداری مرکزی و داروخانه‌ای با امکانات دارویی بسیار ضعیف معرف امکانات پزشکی داخل هر فاز است.

وی مجهز‌ترین درمانگاه‌ها در منطقه را متعلق به شرکت نفت و گاز پارس (POGC) عنوان کرد و گفت: این درمانگاه یک‌روز در هفته پزشک متخصص داشته و بهره‌برداری از امکانات آن نیز در اختیار کارکنان رسمی خود شرکت نفت و گاز پارس است.

آغاجری افزود: برخی درمانگاه‌ها «پزشک‌یار» دارند و اخیراً در حادثه‌ای که منجر به پارگی تاندوم دست یک کارگر شده بود، افراد حاضر در درمانگاه به‌دلیل کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی کاری از دستشان برنیامد و مجبور به انتقال بیمار به اهواز شدند.

این فعال کارگری ضمن تأکید بر بی‌توجهی پیمانکاران به ارائه خدمات پزشکی - درمانی کارگران منطقه ویژه ادامه داد: این تعداد بهداری، درمانگاه و بیمارستان در داخل منطقه نه تنها کافی نیست بلکه بیمارستان جدید عسلویه نیز در طی زمان آزمون خود را پس خواهد داد.

منبع:ایلنا-18مرداد

عدم رسیدگی به دلایل وقوع حوادث کار عامل تکرار فجایع کارگری

به دلیل آن‌که بخش ایمنی و سلامت و بهداشت کار (HSE) حقوق‌بگیران کارفرما هستند، با این مسئله بسیار سطحی و نمادین برخورد شده و در ‌‌نهایت با پرداخت دیه به خانواده کارگر متوفا مسئله مختومه و خیلی زود فراموش می‌شود.

یک کار‌شناس حوادث ناشی از کار وجود بیمه‌های بی‌نام در اختیار کارفرما را به‌مثابه «کوپن‌های بیمه شخص ثالث خودرو» دانست که به‌راحتی با یک کوپن مرگ کارگران را جبران می‌کند.

به گزارش18مردادایلنا،حسن شریفی در خصوص دست نیافتن به علت اصلی مرگ ناشی از حوادث کارگران مناطق ویژه اظهار داشت: به دلیل آنکه نیروهای متخصص ایمنی در پروژه‌ها حاضر نیستند، جزئیات حوادث بررسی نمی شوند و امکان تکرار وقوع حادثه از بین نمی رود.

این کار‌شناس ایمنی ادامه داد: این بی‌توجهی ها معمولا زمینه ساز حوادث بعدی اند در صورتی‌که باید درس‌های گرفته شده از هر حادثه به بقیه شرکت‌های پیمانکار در فازهای متفاوت ارسال شود تا آنان نیر از تجربیات بهره‌مند شوند.

شریفی با بیان این‌که معاینات شروع دوره و میان دوره‌ای کارگران از سوی کارفرما و پیمانکار انجام نمی‌شود، افزود: کار کردن با هر شرایط خطر زایی پس از مدتی «عادت کاری» می‌شود.

وی با اشاره به فقدان ارزیابی ریسک در مشاغل مناطق ویژه اقتصادی، گفت: به‌دلیل اهمیت ندادن به همین نکات اغلب نتیجه پرونده‌های حوادث کارگری در مناطق ویژه «مشکوک» اعلام ‌می شوند و خانواده‌های کارگران داغدار در پی اثبات کردن بی‌گناه بودن متوفای خود هستند.

شریفی با اشاره به ماده ۹۱ قانون کار که مسئولیت تأمین ایمنی در کار را بر عهده کارفرما گذاشته است، اظهار داشت: در مناطق ویژه سهم تأمین امنیت مدیر پروژه ۲۰% و سهم پیمانکاران ۸۰% است.

این کار‌شناس رسمی حوادث ناشی از کار ادامه داد: نظرات کمیته‌های حفاظت فنی باید از‌‌ همان ابتدای بررسی بروز حوادث کار در نظر گرفته شود ولی به دلیل آن‌که بخش ایمنی و سلامت و بهداشت کار (HSE) حقوق‌بگیران کارفرما هستند، با این مسئله بسیار سطحی و نمادین برخورد شده و در ‌‌نهایت با پرداخت دیه به خانواده کارگر متوفا مسئله مختومه و خیلی زود فراموش می‌شود.

پرونده مرگ کارگران در آتش سوزی جمهوری پس از 7ماه در مراحل مقدماتی است

برادر یکی از جان باختگان حادثه آتش سوزی یک کارگاه تولید پوشاک خیابان جمهوری از عدم پیشرفت پرونده قضائی کشته شدن دو کارگر زن در این حادثه خبر داد.

به گزارش18مردادایلنا،حمید فروتنی برادر «نسرین فروتنی» که ۲۹ دی در حادثه آتش سوزی یک کارگاه تولیدی در خیابان جمهوری تهران جان باخت، در این باره گفت: علی رغم گذشت ۷ ماه از ثبت شکایت اولیای دم، هنوز پرونده پیشرفتی نداشته و به نظر می‌رسد کماکان در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

وی ادامه داد: طی این مدت چندین بار به شعبه ۱۰ دادسرای جنائی مراجعه کردیم اما هنوز هیچ پاسخی روشنی نگرفته‌ایم.

فروتنی افزود: قبل از مراسم چهلم جان باختگان، حادثه را از طریق کلانتری جامی پیگیری کردیم. پس از آن در آگاهی تهران شکوائیه را تنظیم کردیم و پرونده به دادسرای جنائی فرستاده شد.

وی با اشاره به تاخیر چندماهه در رسیدگی به این حادثه گفت: با وجود وعده‌های مساعد مسئولین مبنی بر رسیدگی سریع، تاکنون هیچ پاسخ روشنی درخصوص روند پرونده دریافت نکرده‌ایم.

فروتنی در خصوص علت حادثه تصریح کرد: علت اصلی حادثه هنوز از سوی کار‌شناسان به خانواده ها اعلام نشده است. کماکان مشخص نیست علت آتش سوزی چه بوده و یا چرا تجهیزات آتش نشانی در زمان حادثه با مشکل موجه شده است.

گفتنی است، حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری، روز ۲۹ دی سال گذشته و در آخرین طبقه یک ساختمان ۵ طبقه رخ داد.

در این حادثه که یک کارگاه تولیدی پوشاک آتش گرفت و دو کارگر زن که برای فرار از حرارت از پنجره ساختمان به پائین سقوط کردند.

«نسرین فروتنی»، ۴۴ ساله و «آذر حق نظری»، ۶۰ ساله دو کارگر زن کشته شده در این حادثه هستند. این دو کارگر برای حفظ جانشان از پنجره آویزان شدند اما در هنگام امدادرسانی برای نجات این دو زن، نردبان هیدرولیکی هنگام بازشدن دچار مشکل شد و باز نشد.

بنابر گزارش سازمان بازرسی شهرداری تهران، عملیاتی نشدن نردبام اول آتش نشانان و تاخیر در استقرار نردبام دوم در این حادثه اثرگذار بوده است.

ایمن نبودن ساختمان، بی‌توجهی مالک به اخطارهای ارائه شده قبل از حادثه و وجود مقادیر زیادی نخ و پشم شیشه در راه پله ساختمان ازسوی سازمان بازرسی شهرداری تهران، دیگر عوامل موثر در این حادثه معرفی شده‌اند.

کشته وزخمی شدن 4کارگردر معدن ذغال‌سنگ کیاسر

رئیس اور‍ژانس مازندران از بروز سانحه در معدن ذغال سنگ کیاسر خبر داد و گفت: در اثر این سانحه دو نفر مجروح و دو نفر دیگر نیز کشته شدند.

به گزارش18مردادفارس،فرهاد مصدری از بروز سانحه در معدن ذغال سنگ کیاسر خبر داد و گفت: ظهر امروز چهار نفر دچار سانحه شدند.

وی تصریح کرد: یکی از معدنکاران به دلیل فشار ناشی از گاز در همان معدن فوت کرد.

رئیس اورژانس مازندران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از معدنکاران که به صورت نیمه جان از داخل معدن به بیمارستان درمان بستر کیاسر منتقل شد با وجود اقدامات درمانی جان باخت.

این مسئول بیان داشت: دو نفر دیگر نیز در این سانحه دچار مصدومیت شدند که به مرکز درمانی منتقل شدند.

مصدری خاطرنشان کرد: در این سانحه قاسم جعفری و جعفرسیاوشی به ترتیب 47 و 41 ساله جان خود را از دست دادند و رضا قاسمی و یکی دیگر از مجروحان که اسم وی مشخص نیست برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

کشته و زخمی شدن3کارگر بر اثر ریزش آوار در گنبدکاووس

رئیس هلال احمر گنبدکاووس گفت: بر اثر ریزش آوار در گنبدکاووس3کارگر کشته و زخمی شدند.

 به گزارش18مرداد تسنیم،اصغر نودهی اظهار کرد: عصر امروز بر اثر ریزش دیواره های یک ساختمان یکی از کارگران ساخمانی کشته و دو نفر زخمی شدند.

وی افزود: این حادثه در خیابان طالقانی شهر گنبدکاووس رخ داد و در حالی که کارگران در حال خاک برداری بودند به علت ریزش دیواره های ساختمان فرسوده و قدیمی مجاور، در زیر آوار ماندند که با تلاش نیروهای هلال احمر دو نفر از این کارگران نجات پیدا کردند.

هیجدهم مردادماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com